Tuesday, July 20, 2010

Buckcherry- Sorry





 Oh I, had a lot to say.
Was thinking, on my time away.
I missed you and things weren't the same.
Cause everything inside, it never comes out right.
And when I see you cry, it makes me wanna die.






I'm sorry I'm bad, I'm sorry you're blue.
I'm sorry about all the things I said to you.
And I know I can't take it back.

I love how you kiss. I love all your sounds,
And baby the way you make my world go round,
And I just, wanted to say, I’m sorry.

This time, I think I'm to blame.
It's harder, to get through the days.
We get older and blame turns to shame.
Cause everything inside, it never comes out right.
And when I see you cry, it makes me wanna die.

I'm sorry I'm bad, I'm sorry I'm blue.
I'm sorry about all the things I said to you.
And I know, I can't take it back.

I love how you kiss. I love all your sounds,
And baby the way you make my world go round,
And I just, wanted to say, I’m sorry.

Every single day, I think about how we came all this way.
The sleepless nights and the tears you cried.
It's never too late to make it right, oh yeah, sorry.

I’m sorry I'm bad, I'm sorry you’re blue.
I'm sorry about all the things I said to you.
And I know, I can't take it back.

I love how you kiss. I love all your sounds,
And baby the way you make my world go round,
And I just, wanted to say, I’m sorry.

I'm sorry baby,

I'm sorry baby,

Yeah, I’m sorry.



Saturday, July 17, 2010

bila perempuan keluar shopping..dan tengok Eclipse :D

assalamualaikum (xjawab berdosa..cliche gila, kann? haha)

hah! semalam aku ngan yana-chaza-syifa keluar. plan asal nak beli segala peralatan skuba. woohooooooooo! gila suka aku bile dah ade fin sendiri, snorkeling set sendiri :D oke. noted this: plan asal nak beli peralatan skuba n few brg2 keperluan. tapi.........ehmm. biasalah perempuan. dah umur 20-an cam kitorang, sifat semulajadi yang dilahirkan untuk menjadi surirumah yang mithali tu da wujud. KAH KAH. bukan pe. da setel beli semua barang skuba (siap syifa merajuk sebab fin kaler pink dia takde), kitowg menapak la (drive) ke Jusco Equine Park. oke. plan asal sekali lagi chaza n yana nak beli laundry beg, swimming cap for chaza and etc etc. aku xtau la list penoh dyowg ;) aku pulak (?) hah. ini lah kununnye 'bakal suri rumah mithali' masuk kedai. macam-macam aku sebat.! maklumlah, bilik aku semester ni dah macam rumah. siap ade dapur sendiri..! heaven! haha. so, aku pon sepantas lipas kudung, dah pegang few kotak untuk letak buku, kasut. plan nak decorate rumah sendiri lawa-lawa. yela. dalam diri aku ni masih ade jiwa interior designer! haha. tu cita-cita aku dari kecik selain dari photographer, engineer and architect! pehh! tinggi kan cita-cita aku :D tapi amek marin rupa-rupanye :D so, dah sebat macam-macam dalam tangan tuh, jenis aku ni memang tilik harga betol-betol. aku ni student lagi so ikut kemampuan lahh. kalau melebih sangat, nanti bajet yang lain especially shopping baju lari pulak! haha. bila da tilik harga, pegang barang pun lama, otak dah ligat pikir macam-macam. last-last..! aku letak semula sume barang yang aku dah sebat awal-awal tuh! ngeh3,, bagus kan aku? kiranye kalau kawin nanti, suami aku xyah risau sgt tgk aku shopping. awal-awal je sebat sume barang. at last, maybe satu dua jek barang yang aku amek. tu la penangan shopping cara si SENAH!keh3,, time tu aku dah x nampak mana chaza, syifa n yana. aku nampak barang-barang jek :D then dah jumpe tu, dyowg pegi lah bayar. yana tak mengingat!!haha. dia siap sebat bakul besaaaaaaaaaaaar punya as laundry bag! gila tahan untuk sebulan punye baju :P aku tak beli pape pon,,haha. tapi yana dpt redeem. time nk redeem tu, tetbe jumpe pulak storage closet yang biasa orang bujang guna tuh. aku pon, since almari share ngan roomate, so aku beli lah. yeyy! akhirnye, aku beli satu barang je. kann? xperlu risau kalau shopping barang ngan aku nih *winkwink*

dah shopping. lapar kann? kitowg makan kat Secret Recipe. yana makan mee kari. pehh gila mantap mee kari diaaa! udang dlm mee tu terbaik. fresh sgt! :D chaza lak nasi goreng wit satay. satay dia aku kasi bintang-bintang di langit lahh! memang sedap pun! aku lak mee tomyam. haha. aku suke pedas2 ni. n yess. tomyam dia sedap! rase nak pgi lagi SR ni. syifa (?) she's on diet. dia share ngan kitowg je :) since mangkuk mee kari n tomyam besar gabak, memang kenyang gilakks ar! haha. and actually, kitowg dah buat something salah. tapi, secret tetap secret.kihkih..saje gataii nak mention sini :P dah makan, kena lah jalan2. yana nak beli kasut. kasut kat kedai tu punyelah murah. and again, kami buat onar kat kedai! HAHA. sebelum masuk kdai kasut tu, kitowg buat onar kat kedai sunglasses. bile kuar sesame, mmg bole kecoh. :D tapi onar kat kedai kasut ni lagi lama. bersepah kasut kitowg buat. ni sume sebab syifa ckp nak blnje aku, yana n chaza kasut. means, kitowg ade kasut yang sama. :D TERIMAKASIH SYIFA. :') thanks.a.lOadsss! syifa seorang yg sgt pentingkan frenship. itu kualiti dia yang sgt kuat, yg aku respek gila n yg buat aku syg dia evenmoree. :') susah nak cari true frens sekarang ni. glad aku jumpe yana, chaza n syifa. THANKS A BILLIONSSSS girls :') almost 30mins-1hr gakla meng-onar-kan kedai tuh. haha. takpe. sume happy kann? :D


girlfriendsss. <3

balik bilik, terus aku list-kan smule ape aku dah beli and berapa aku habis. WAH! semakin wise ye aku skarang. keh2,, siap call mak and bagitau semua! :D

************************

versi Eclipse pulak.

tengok Eclipse ngan chaza, yana n sabiq. oke. aku simple jek. aku suka SANGAT SANGAT SANGATTTTT Eclipse. kenapa (?). haaa..sebab ayat2 romantika si Edward ke (?) or the hotter one, Jacob (?) ofkos NOT! hahahahaha. aku awal-awal dulu memang my magnet more to Edward. sory chaza. tapi da tgk Eclipse, da balance sikit. aku suka dua2, Edward n Jake. sian la Jake. sory yana. haha..! tapi......biase lah perempuan. mesti suke tangok lelaki kan? lelaki pun same :P aku, since Twilight, dan bertambah-tambah pulak rasa ni bila tengok New Moon, aku da jatuh hati ngan Jasper!! ohhmygoshh! he's soooooooo damn gojess okeh! funny hair? yeahh. admit that tapi, do i look like i care? ;p yana n chaza tak abes-abes gadoh pasal sorang nak tegakkan si Jake (chaza) n sorang lagi si Edward (yana) aku ilek jela. aku Alice. i have my own Jasper. :D haissss..sweetnyee. :D part paling aku suka (?) part yang dyowg berlatih nak lawan New Born tuh. aku suka bila Jasper nak lawan ngan alice. WAH! cair aku tengok bila dia try kunun-kunun nak kiss si Alice. Alice pulak jenis bole baca mind org, dia dapt elak n lompat belakang Jasper. so, dptlah dia kalahkan Jasper. last2 tu baru dia kiss Jasper. ngaaaaaaaaaaaaaa...! MANESSS sangatt! :') haha. maaf. ini untuk bahan bacaan dewasa 18tahun keatas. kahkah..


the wayy he looks into her eyes; the wayy she looks into his eyes....
gyaaaaaaaah!
i wish i was Alice. :')


and most. aku suka Eclipse sebab banyak gak cerita pasal Jasper. dan dia sangat penting. :D

oke. itu je buat masa ni. thanx sangat-sangat kat chaza, syifa and yana. atleast, rase sedih aku pasal kamera hilang heal la jugak sikit,,hoho. loadsss-of-love! xx.




theKaKIEsnOtesnota.kaki:  will you be my Jasper (?) :')

Thursday, July 15, 2010

hilang

aku terasa ada sesuatu dalam diri aku ni hilang. entah le. malang bertimpa-timpa jadik kat aku. fon tertinggal dalam taxi. alhamdulillah, pacik tu takde hati pon kat fon aku tuh, yelah, fon cinonet (kecik sangat) macam biskut (bak kata peja a.k.a akak aku), sape la yang nak pandang, kann? but then, semalam da unpack sume barang, satu lagi harta kesayangan aku iaitu kamera aku hilang. takde. (eh?) aku blurr. mane pulak peginye..? cari lagi, cari. tak jumpe pon. :"( sekarang, cosmate sume tau aku hilang kamera. hilang kamera tu bagi aku, umpama hilang separuh jiwa aku jugak. sebab dah memang aku minat gila photog! kalau tak minat gilakk, apesal pulak aku semangat buat tumblr lak kann? siap kasi nama url; photogmeLOVE lagi. :"( 


korang penah tak rasa putus cinta? haaa. teruk kan? tapi perasaan aku sekarang ni yang hilang kamera lagi supa-dupa-trupa kuciwa+teruk+remuk+redam..!!!! mane lagi nak cari. petang tadi abis kelas, punye lah lelah aku ngan anum memanjat tangga dan mendaki gunung (pehh! ini over, oke? :P) oke oke. tapi yang nyata, kami memang penat x hengat la kan. dah masuk bilik dan buat apa-apa yang patut, aku on la laptop. bukak fesbukk>tengok noti. akak-akak aku ade komen kat wall post. see. mereka blame and marahkan aku for the lost. Ya Allah, Dia je yang tau betapa hancur luluh hati aku bile aku tak jumpe-jumpe kamera tu. tetbe bukak fb, akak aku marah. sedihnyaaaaaaaaaaa! :"( :"( sumpah, aku nangis tadi (nangis sikit jela sbb sentap. haha) pelik gak aku. mana tah datangnye jiwe fragile nih? apesal mudah ngat nak sentap..? mana SENT yang tough dulu. yang x mudah nak sentap, xmudah nak nangis. tapi yela, sekali trkena kat benda yang aku sayang, sape tak sedih, kann? dah banyak kali da benda-benda kesayangan aku jadi camni. fon Nokia aku dulu tu pun da rosak secara tiba-tiba. nangis gak aku (ter-genang2 jap mata to be exact! :P). bukan nangis mcm owg putus cinta tu, cuma rase macam apesal kau rosak uhh? aku sayang gilakk kat kau, umpama cinta sampai mati..! kau rosak. kau da tak sayang aku.. :"( haaa, lebih kurang camtu la perasaan sebenar aku terhadap fon tersebut,,keh2. sekarang da oke. da heal da. tapi setiap kali tgk fon tu, sayu hati jadinye. rindu weh!! :') dan sekarang masalah kamera, aku tak tau. blurr sesangat. terimakasih buat yang berfikiran positif seperti cik niens. 


ps: hari ni memang takde mood. tambah-tambah lagi semalam mimpi incik pepel. anda sakit..! teruk sangat. it was a nightmare. kenapa nightmare (?). 1st sebab mimpikan kau! pastu pulak, kau sakit masuk hospital. aku yang hantar pulak tuh! tapi akhirnya, dalam mimpi tu kite xde cakap sepatah ape pon! memanglah mimpi tu mainan tido jek. haha. seriusli aku risau gilakk ngan mimpi tu. tapi apehal lak aku nak risau pasal kau kan? kau xde pulak bgtau kau sihat or tak. macam xperlu la nak bgtau bagai kann? oke la. enaff. aku merepek je tuh.

ciao!


current fav: songs

biase time boring-boring, layan lagu current-fav. biasanye, folder current-fav ni akan di-hapedate bila-bila masa je yang aku rasa ada lagu baru yang aku minat. noted this: lagu baru yang aku minat tu bukan lah lagu baru. tapi lebih kepada lagu yang AKU BARU NAK MINAT. oke? good.
ahhh. aku sekarang ni pon tak berapa nak ada idea nak conteng ape kat belOgsepOt aku nih. sebab emosi agak celaru. masuk sem baru, macam-macam jadik. semoga tabah jela *nasihat-kan diri sendiri jek*


current-fav-song aku;


1. Lady Antebellum- Need You Now
lyrics very straight-to-my-bottom-heart :') (cehh!) kahkah. tapi aku suka. sweet. boleh la nak layan time gundah gulana keje/tuto/ass tak siap. ;p







2. We the Kings (ft Demi Lovato)- We'll Be A Dream
1st time dengar lagu ni kat hitz.fm. mula-mula aku xtau sape nyanyi, tapi 1st note lagu ni je aku da suka. 2nd time dengar, aku agak ni We the Kings yang nyanyi. aku suka suare We the Kings ni sbb tu boleh cam suare dyowg!hehe. suara pompuan ni sumpah aku x cam langsung. bila masuk part jerit baru aku perasan, Demi Lovato upenyehh! yeahhh! memang mantap lah lagu ni. nice lyrics too. :) Demi seriously LAWA gilakk! kadang-kadang lagu ni buatkan aku teringat my bestfriends.. :) kena tunggu raya baru dpt gather.







3. MUSE- Neutron Star Collision (Love is Forever)
yang ni pun sama. 1st time dengar kat hitz.fm. MUSE ni memang aku suka dari dulu. tapi jenis aku ni, aku tak amek port sangat kalau bab artis ni, walau minat mana pon aku ngan lagu/handsome/cantik-nye mereka itu. aku ni jenis yang suke certain-certain lagu jela. mana lirik sedap, aku layan. this one, no doubt. memang aku suke. :)







4. B.O.B (ft Haley Williams aka Paramore)- Airplanes
aku suka lagu ni part Haley nyanyi jek. eh macam nice jugak la lagu ni. 1st time dengar kat hitz.fm jugak. aku ingatkan lagu Paramore sebab suara Haley tu, tapi upenye dia sipi-sipi (featured) jek. teehee~ nice nice. :)



mv for this song xleh nk upload lak. so, korang enjoyy budak kecik ni jela eh. lawa gak budak ni. bole la nk jadi penyedap mata kejap. lol




5. Justin Bieber- That Should Be Me
HAHA. oke, aku ngaku aku tak suka budak pompuan laki nih yang bernama Justin Bibier nih. tapi aku ngaku gak, aku suka lagu-lagu dia. NICE kott! keh2,, try dengar yang ni agak-agak kalo kowg tak penah dengar lagi. sian laaa kat "mamat" yang dimaksudkan dalam lagu ni. honestly, aku benci orang yang curang nih. (noted this: aku benci. its a hard word, kann?)


ni video yang menyebabkan aku suka lagu ni. dyowg nyanyi mmg super-nice lahh! :D



agak-agak korang nak dengar Bieber punye version, aku kasi skali lahh! ;) nak lagi mantap, pegi donlod sendirik!! ;p enjoicee!





ps: lunch biskut oat+air milo panas saje. yeahh! done with new entri, now heading to class! CIAO!

Wednesday, July 14, 2010

2 Syaaban 1431H.

SUDAH menjadi fitrah bahawa Allah menciptakan semua makhluknya 
berpasang-pasangan dan semua manusia telah ditetapkan jodohnya 
bergantung kepada usaha serta ikhtiar seseorang itu. Setiap ketentuan itu menjadi mutlak (sudah menjadi ketentuan Allah), kita sebagai manusia hanya dapat menerimanya dengan takdir atau dengan usaha yang bersungguh-sungguh.



citt. gambar ni mcm xde kene ngena sgt ngan apa yang aku cuba sampaikan, kann?
ps; mcm kurang senonoh jek. teehee~

Monday, July 12, 2010

MENANG!





kan kan..ada DUA PERKATAAN je aku nak cakap; TOLD YAA! hahahahahahh..gila happy aku malam ni. siap nangis terharu woitt! :")

kasihsayang-LEBIH saya kasi kat Iker Casillas sebab dia keeper terhebat seluruh alam dan juga captain terhebat juga!! :D 



ps: da habis WC, feel like wanna quit blogging lahh. :|

pss: sian lak tengok sneijder. cuba lagi. xx.

Friday, July 9, 2010

last dayy

hari ni last dayy jadi bibik kat umah sendiri :) aaaaaaaaaaah! gonna miss this a lOadsss! dah balik UKM tu nanti, entah bila lah kan aku dapat balik umah. :( oke oke. tak perlu sedih. as fr the last dayy, aku masak asam pedas je hari ni. dengan side dish lain tu, biase2 je. sayur, ayam, ikan. haha. aku tak tau da nak masak apa. tak reti masak pon senanye *sedih* tapi kan, semalam aku buat lasagna! menjadi and....sedap..! *shy* ohh maybe sebab ia adalah makanan barat, tak susah nak buat. sesenang nak buat spaghetti kan? so, nak jadi sedap tu senang jelah! ;p 

ohh. pasal lasagna tu akan dikongsi resepinya untuk entri lepas ni. :D skang nak story pasal BOLA.
korang percaya tak hukum KARMA? HAHA. aku nak penyokong germany je jawab ni. =P


ohh. hang tibai England cukup-cukup. tak cukup lagi! hang tibai pulak Argentina. HAMBEKK KAU!
HA HA HA HA.

at last, semua tau. the best  MEN WIN! *buat muka.sarcastic+berlagak gila* :D

my ESBEARANYOL menang! enough said. aite? HA HA. xx.



**********************************************

ehh..ada story lain ni senanye,,hehe. oke. malam semalam abah aku baru balik dari *mana entah aku tak sure*, means, baru balik dari outstation, ada majlis persaraan dia kat Mentakab, Pahang kalau tak silap. Odw balik umah tu, abah cakap ade accident kat Kampung Lamir. acc motor. lelaki tu (mayat lelaki) terputus dua. :-S imagine that abah sampai umah pukul 1pagi, then bawak cerita seram camtu. lemah lutut aku jadinye. dan pagi tadi, aku kena jadi babysit untuk Faiz (anak abang aku). kena babysit dia sebab pengasuh dia kena pegi hospital Kuantan. anak macik tu meninggal dunia. INNALILLAH.....nak dijadikan cerita, kebetulannya, rupa-rupanya, lelaki yang abah nampak semalam tu, anak macik pengasuh Faiz. :(( tak sangka sangat. apa-apa pun, saya mintak, dah baca entri ni. marilah sama-sama sedekah al-Fatihah.

al-Fatihah

aminnnnn. semoga rohnya dicucuri rahmat.

semoga Mak La (pengasuh Faiz) kuat semangat. :) kita yang hidup ni, ingat-ingat lah. kita tak tau bila ajal. bersiap sedia sajalah.

terimakasih kerana membaca. xx.



theKaKIEsnOtesnota.kaki:  esok balik KL. SEDIH. ermmm btw incik pepel, bile nak jawab soalan saya? kat fesbukk saya tanye, YM pun saya ade tanya ;))


Saturday, July 3, 2010

Akim-Inilah Cinta [HD] Music Video with All dialogues and sound FX


eh entah kenapa lah kan. bila tengok mv akim ni, aku senyum-senyum sorang. macam lahh dilamun chenta! LOL. no no..saya single. tapi mv ni suweet sangat!

thumbsthumbsthumbs up akim!!

lirik pun tersangatlah straight-to-the-heart. MANESsss! ;))


bagi sesape tak tengok mv ni, enjoy la wehh! taksuka akim takpe, layan jugak. sebab mv ni tersangat lawa! selawa shot untuk cerita Lagenda Budak Setan.
*photographer n owg gila photog macam aku confirm suka!! :D




Lirik Inilah Cinta – Akim AF7

Terpegun ku melihat kamu
Bergetar hatiku memandang mu
Dan terus datang mencuba
Adakah khayalku menjadi nyata

Oh resah hati gelisah
Ku takut tak diterima
Rupanya kau juga sama
Seperti aku merasa cinta
Chorus
Mungkin inikah yang dinamakan cinta
Hati gembira rasa bila kau kata cinta
Siang yang suram kini menjadi ceria
Hati yang gelisah akhirnya kini menjadi bahagia

Oh resah hati gelisah
Ku takut tak diterima
Rupanya kau juga sama
Seperti aku yang merasakan cinta

Ulang Chorus

Sungguh susahnya aku mendekati mu
Mengambil kesempatan untuk tunjukkan cintaku
Rasa bahagia bila kau menerimaku
Indah semuanya hilang semua resahku
Kita berdua kini menjalin cinta
Inilah cinta kita
Akhirnya kini menjadi bahagia

Inilah cintaku
Inilah sayangku
Inilah cinta


Akim - Lirik Inilah Cinta @ 
Lirikami



theKaKIEsnOtesnota.kaki:  kat Pekan sekarang ni, (2 JULAI 2010, 2.53 pm) , hujan. tido mari~!!! :D