Saturday, May 21, 2011

suka duka

assalamualaikum

peh dah lama gila x update blog. dulu time tgh final, rasa gatal jek tangan ni nak taip entri baru. idea buat entri pun melimpah ruah jek. ni dah cuti (tapi aku buat shortsem), malas pulak nak menaip. nak bukak page ni pun jarang benor la. haishh~ 

aritu aku ada pegi pulau kapas. banyak gambar aku snap. ingatkan nk masuk belog tapi lappy buat hal pulak. itu jugak antara sebab kenapa aku dah jarang update. now lappy dah ok, tapi antivirus takde, so takleh nak masukkan gambar. hemphh..ni yg buatkan terasa nk beli macbook nih -__-'

ohh ye. dalam sibuk-sibuk huru hara aku ni, sejak akhir-akhir ni macam2 berita jugak yang aku dapat. berita best ada, sedih pun ada.

#1 takziah buat member aku, Ben atas kehilangan ayah tersayang. jangan pernah berhenti untuk mendoakan kesejahteraan arwah. aku harap Ben terus kuat and be a better man :)

#2 tahniah buat senior time skolah, abg Yol and kak Khotibah sbb bakal mendirikan masjid bulan Jun ni. semoga berkekalan ke akhir hayat

#3 takziah buat maklong (mak sedara aku) and family sebab Along (bapak sedara aku) telah dikenalpasti ada penyakit jantung. and baru2 ni doktor sahkan yang Along ada kanser hati jugak. tersentap jiwa raga aku bila dapat tau ni. nak2 lagi, bila pegi ke IJN semalam, maklong xdapat tahan sebak...kita doakan maklong and family terus kuat hadapi cabaran ni. kita sama2 ikhtiar dan berdoa ye? :')

#4 tahniah buat kakak aku, Yayah!!! heheheee..alhamdulillah, 725am|19mei2011 telah selamat melahirkan seorang baby girl yang sihat dgn berat 2.98kg. now kakak aku dh balik Pekan, berpantang kat sana. tinggal aku sorang la terdampar kat KL ni T_____T

#5 tahniah juga buat cous aku, Dr Arif atas majlis pernikahan beliau hari ni 21mei2011. and sory jugak buat Arif and isteri serta Uncle Samad sbb family kitowg xdapat datang. langsung xde wakil yg boleh dtg majlis tu. ni semua sbb yayah dah bersalin, pastu Along sakit kat IJN. semua agak kelam kabut.. hope perkahwinan ni kekal ke hujung nyawa :D
external hard disk aku rosak. ada movie KAMI dalam tu. sedih gila lah!
T___T




till then. ciao!


No comments: