Tuesday, November 2, 2010

dari dulu aku pendam, diam, simpan sorang-sorang...

now i know. tak semua benda tu elok kalau nak pendam-pendam je. ada good things yang kita kena bagitau orang tu. contohnye, kalau kita sayang orang tu, cakap la kita sayang. kalau cinta, say it and prove it! ^^/

rasa-rasanya nak reveal lah benda nih,,hehehee. DIA yang aku sayang, selain dari famili aku, and selain daripada bestfriends aku yang aku kenal since sekolah. aku ada ramai kawan, and setiap dari dyowg sangat lah berbeza karakteristik-nye. haihh macam susah lak nak cerita. im not really good in words sebenarnya. aaaaaah. complicated..heeeee..ok ok continueee... :P

nak story sejarah pasal kami dulu lah :) kitowg kenal lama tak lama jugak lahh. adela dekat ermmm.. 2 tahun kot :) there is something pasal DIA yang aku suka. tapi aku taktau apebenda. sebab kalau aku suka/senang ngan someone tu, agak susah aku nak bagitau ape yang aku suka/senang pasal orang tu. same goes laa with this person :) we're so closed together. makan sama-sama, gurau sama-sama. tapi nak dijadikan cerita, one day, aku tak tau dugaan ape yang Allah bagi, kami gaduh. awak, kalau awak tau, saya sedih sangat-sangat time tu. saya sayang awak :'( and betol. saye sentap sangat. saya x sangka. saya xnak sume ni jadi..... ;"(

as time goes on....kitowg dah tak macam dulu. mana ade makan sama-sama. nak bergurau, hah! jauuuuuuuh sekali la kann~ lama jugak benda tu jadi. membe-membe lain pun dah start perasan. waktu tu doa jela jadi teman :'( rindu nak makan dengan DIA, rindu nak bergila dengan DIA, sape tau?? Allah je yang tau :'( DIA jugak tempat aku bertanya apa-apa soalan yang aku konfius. DIA pandai, so memang kalau blurr Biology kena jumpa DIA :) tapi dah gaduuuuuuh. aku terpaksa tanya orang lain. orang lain dengan DIA memang tak sama. heyy mane ade orang yang sama wey, even kembar pun ade gak bezanye :( dan orang-orang lain tu tak selalunya dapat tolong aku :'( DIA yang aku kenal sangat suka tolong orang. baik sangat hati dia :')

tapi betolla orang cakap. time heals.....maybe berkat sabar and doa, Allah tunjuk kami jalan berbaik :') satu hari tu baru balik dari kampung, kunci bilik aku tertinggal kat umah. ye, aku memang clumsy dari dulu -_-' DIA lah orang yang aku call and aku mintak tolong. lepas dia tolong tu, kitowg pegi makan. makan sama-sama! :') waktu tu rasa syukur sangat-sangat syukran ya Allah :') tak sangka. ade hikmah jugak sikap clumsy aku tu..ahahaha... start dari peristiwa tu, kitowg terus baik. baikkkkkkkk sampai sekarang! :D dan DIA berubah. berubah menjadi hamba Allah yang lebih baik. aku senyum sorang-sorang tengok dia. dia tak tau,,hehhehe. lepas ni DIA baca entri ni, kantoi la kann. ahahahaa.. seronok tengok DIA berubah macam tu :) 

dalam proses dah baik macam tu, ada something yang DIA buat kat aku, yang membuatkan aku terasa terhutang kat DIA sangat-sangat. kalaupun aku tak mampu bayar, aku pohon Allah balas la segala kebaikan DIA tu. aku ni jenis jarang sangat demam. tapi sekali aku demam, pucat muka+kaki+tangan. mata pun panas je. and badan agak shacking jugak lah. suatu petang tu aku demam. kat luar, hari panas terik tapi dalam bilik, aku berkelubung dalam comforter (comforter ye, bukan selimut dan ia agak tebal. so tahap sejuk tak hengat la jugak time tu..huhu) time tu pukul 5 ptg kalau tak silap, and ramai baru balik kuliah. semua orang pelik nape aku berkelubung tapi xde sape pun datang dekat. takpe. aku tak kisah pon sebab memang aku tak larat pun time tu. tiba-tiba je ada orang datang kat aku, pegang aku and tanye aku, " Sent, nape ni? demam ke?" aku bukak mata sepet aku ni. tak larat der..serious.....tapi aku gagahkan jugak bukak mulut. "Entah. demam la kot. tak larat nak bangun. sejukkkk..." "Dah dah bangun, jum kita pegi klinik kat koop tu. jum jum". erkk! aku gila tak larat kot, dia boleh ajak jugak. cisss. aku cakap la aku tak larat. then dia pandang aku. dia tanya aku dah makan ke? aku jawab la, "Sent puasa laa Dil". "Laaaa..demam pun puasa lagi ke?". dia macam da start nak bebel..hehe. "Dah Sent demam pkul 4 tadi (pehh siap kasi masa lagi aku. hebat tak hebatt..hahaha) "Ok la kalau camtu. rehat dulu". bla bla blaaaa. aku tak ingat da ape yang dia tanye aku spesifically-nye lahh lepas dari tuu.huhu...

ok, ni nak reveal ni;
Dil, Sent terharu gila lahh time tu. hehehhe. padahal ramai da orang lain balik time tu, takde sape pon sebok-sebok kat Sent, tapi Dil sebok-sebok :') dahla kita penah gaduh, sumpah terasa hutang banyaaaaaaaaaaaaaaaaakkkkk sangat kat Dil. MINTAK MAAF BANYAK-BANYAK bila Sent banyak lukakan hati Dil. banyak susahkan Dil :')

tadi, Dil lagi sekali jadi penyelamat :') Sent hanya mampu doa, mohon kat Allah semoga Dia bagi yang terbaik untuk Dil. terbaik dalam apa-apa hal pun dalam hidup Dil :') sebab Dil banyaaaaak sangat tolong Sent, korban masa, korban duit. time Sent lapar malam-malam, Dil yang jauh kat Za'aba tu yang datang pick-up, then kuar pegi makan :') rasa tetibe kenyang bila nampak muka Dil. sory la. Sent ni pemalu. nak cakap depan-depan segan :"> :"> muahahahahahhaa!!!!. bunyi macam gay tak? kah3! tapi pedulik ape. lepas ni, Dil dah baca, jangan perli Sent pulak eh?? kalau tak, jangan harap la kita jumpa sampai habis sem depan! *keh3..nak ugut-ugut pulak kann~* :P

TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK BERJUTA-JUTA LEMON LAHHH!!!! *huggs :')

untuk korang yang lain, DIA yang dimaksudkan ialah membe aku yang aku ada mention kat entri before this. yang aku suruh korang pegi belog dia and ber-gila dengan dia..ahahahhaa. ohh kalau taktau sape, klik sini. DIA adelah Dil @ Padie. ikut suke lah nak panggil dia ape, janji mintak permission dia dulu! ^_^





ps: Dil, tadi kan ade budak laki tu. errrrr..sape eh dia? BF ehhhhhhhhhhhhh?? ahahahhahaha. ngaku cepatt! :P

pss: sory la Dil, takde lak gambo kita dua. pendrive hilang Y__Y eh bukan hilang. salah letak sifat clumsy tak sudah sudah -_-' nanti jumpa la tu kot teehee~

5 comments:

MOFASAD said...

ecececececececece!


:P

JustKeepOnWriting said...

sent pemalu sejak skola...ehe
lap u sent.. *ade kaitan x?* ehe

.:padie_eyla:. said...

NGOOO. AILEBIU SENT. SAYANG U KAW2!!!

SORYYY PASAL GADO DULU.. HUUU. DIL NANGES JUGAK MASE TUHHH. MENYESAL. HUK3.

BTW, TAK KESAH LAA PASAL TLG2 TUU. SUME TUHH BESE JEEKK. HEHE.

TATAU NAK KATE APE.. SPEECHLESS. ENTRY NIE DILLLLL NANGEESSS JAAAPP. NGAAA... =')

TENKIU SENT!

*errr. yang soalan merah tuuu.... errrr. ;p

.::s e n t::. said...

parid : eh eh ehh! :P



miss keep : hehehee..jangan la ungkit hal sekolah :">
*eh i selalu sayang you. be happy dear! :D

.::s e n t::. said...

PADIE : sayaaaaaaaaang!!! ade probs SILA BAGITAU! atleast lepas sikit rase beban tu. please please please. banyak hutang ngan dil. i love you more more more~~~ :')

eheee. skang dah tau, i jadi maluuu! wahahahahahhaa... take a good care of yourself, OK? ;)