Friday, June 11, 2010

apa ada pada NAMA

assalamualaikum :)

nama aku Noor Hasanah binti Abdul Hamid. ya. sekarang sume owg da tau nama penuh aku,,haha. lantak la. ni sume sebab nak story pasal nama. apa ada pada NAMA eh?














dulu, time kecik-kecik, frankly speaking, aku tak suke nama aku ni. yela. OLLSKOOL weh!hahaha. yela, time tu kecik+comel lagi, xtau apa makna nama aku tu. then dah besar sket baru la aku tau. cahaya kebaikan hamba Allah yang terpuji :') sungguh, aku terharu dapat nama sebaik itu. nak-nak lagi, bile aku dah kenal doa+solat dan yang berkaitan, aku terperasan ada 'nama' aku kat hujung-hujung doa :') dulu, jujur aku cakap, setiap kali doa dibacakan, aku akan shy-shy-cat sorang2 sebab ada nama aku dalam doa.teehee~ perasan je kan? haha..sengal aku nih.adeh~

korang semua tau kan, daripada nama turut mempengaruhi peribadi korang? aku bersyukur sangat sebab nama aku ni. sebab mempengaruhi peribadi aku. ada rasa nak buat jahat, tapi tak buat. dulu aku tak tau, then aku tau tapi aku tak caye pulak.hisyy.. yelah. kecik lagi time tu. tapi aku tengok adik pompuan aku, Nia. maksud name dia>> cahaya keindahan. memang indah peribadi. mata dia pun lawa. rambut lawa. kulit lawa. semua lawa :D lagi satu yang indah, dia sangat lembut hati sampaikan ada penah skali tu, kat Mydin. ada amoi potong queue. aku tau la amoi tu beli 1 BOTOL AIR MINERAL JE tapi tak bermakna dia boleh suka2 hati potong line org. adik aku tak marah pon! aku yang marah amoi tu. biar padan muka. ramai cakap susah nak beza aku ngan adik aku. bukan sebab ape pun, sebab sama tinggi je (tp dy rendah 2inch.teehee) yang beza tentang kami, aku tegas, dia kurang sket. so aku memang polish dia, jgn lembut sgt. nanti owg pijak kepala dia. contoh macam amoi tu la. padan muka amoi tu, free-free je dapat malu ngan aku..hahaha (evil.laugh) aku bukan nak ajar adik aku jadi jahat+nakal+xdengar cakap+garang or watsoever, tapi aku nak dia tegas je :) sebab aku sayang dia :') Nia ngan Ede jela adik aku. dyowg tanggungjawab aku :)

lepas aku tengok adik aku ni la, baru aku percaya, nama mempengaruhi peribadi :)

aku xtau apa impression orang terhadap aku. dulu time skolah orang penah cakap aku nmpak sombong+garang. YES. itu sangat common. ramai cakap camtu. mula2 sedih gak sebab aku tak macam tu pon :) tapi lama-lama aku dah boleh terima. biase lah, owg xkenal kita lagi. dah memang aku jarang senyum mmg la owg pikir lain,,hehe. sampai sekarang pon aku jarang je senyum tapi better than before :) senyum tu boleh buat orang bahagia, then sbb tu la aku try la senyum kat orang2 yang aku tak kenal :) orang yang aku kenal mmg senyum sokmo dah! =P masuk matrik. main true@dare, terkejut gila bila one of my fren bgtau yang 1st impression dy that aku seorang yang sangat cool.haha.. malu :"> tapi lagi banyak terkejut. tak sangka. then aku tanya, xde nmpak macam aku ni sombong+garang ke? (mcm imprission owg time skolah dulu). none of them say yes. muka aku time tu xyah cakap la. terkejut babun! ;p infact, i was glad. so glad. :') maybe aku dah semakin 'membaik-kan' diri. (skang still membaik-kan diri, coz no one perfect)

apa-apa pun, i try to keep myself clean :) bersih dari semua aspek la. sebab terasa diri ni macam dah diamanahkan oleh mak abah supaya jadi seorang yang baik. mak abah kasi nama tu mesti sebab nak kita jadi baik. sejajar la dengan maksud nama tu kan? (haah! amek nak ayat skema ;p) memang setiap orang melakukan kesalahan. aku pun sama. aku takde la baik sangat. tapi kita keep on track la kan?haha..korang tengok, and korang boleh judge sndri aku ni jenis mcm mana :) and memang, aku xkisah orang tegur aku. tegur untuk kebaikan xpe :) adeh. ape aku mepek ni =.="

so, rasa-rasa korang nama korang tu mempengaruhi peribadi korang tak? pada aku, ya. sangat :) i feel bad bila rasa nak buat jahat then tak jadi la buat.ngeee...~ 











"Kindness in ourselves is the honey that blunts the sting of unkindness in another."
 ~Walter S. Landor








oke. enaff then. have a wonderful dayy!


xoxo.

4 comments:

Lulu Syifa said...

Honestly, aku suka nama ko... Nama org baik2..

.::s e n t::. said...

dear..ur name pun sama la..penawar :)

zey said...

mksud nama aq
SYAZA=y harum
HANI= y tenang

aq rsa mkne nama aq mmg mempengaruhi aq...
sbg cth...wlupon aq xpki deodorant, aq ttp nmpk wangi!!! haha!![xmemasal je.ni tipu, kalau aq xpki deo, aq xkn kluar uma..hahaha!!]

y tenang tu mmg SGT2 MACAM aq...
fmily aq pon pelik npela aq bley brlgak c0ol je..
even penah kena tipu bagai
[tp maybe muka aq je...dlm hati sape taw..cewah!]

.::s e n t::. said...

no wonder kau nmpak cool jek! :D