Friday, April 30, 2010

wayang

haiss~ dah lame gila la aku tak tengok wayang. plan last week nak kuar ngan cikmin tengok SEMERAH CINTA STILETTO. siyes aku nak tengok sangat. semua ni sebab gadis ini;

ye lawa orangnye. manis lagi. ayu, manja, suweet. hmm~ ape lagi.. =.="
*incik pepel toksoh nak senyum lebar sgt*


aku suke Lisa Surihani (suke means kagum dengan kecantikan+keayuan etc etc dia ye), sejak dalam iklan lip ice. wow! suweet kot pompuan nih. sebab dia jadi model membuatkan aku hampir2, nyaris beli lip ice tuh!bhahahahaa.. tapi aku tak beli. aku ta pakai semua tuh. cam bibir plastik jek. geli (#__%). time menari ngan dinner jela aku pakai. tu pon nipis jek,,hoho. kiranya, kecantikan Lisa masih belum mampu menggugat keimanan aku untuk terpengaruh dan membeli lip ice. last2, adek aku yang beli. dia bab2 camni memang nombor 1. haha..~

ok ok. balik kepada topik asal. oleh kerana finals, dan nak dijadikan cerita. hari kejadian yang aku ngan cikmin plan nak keluar tu, tetibe cikmin bagitau adek dia nak datang ukm. nak hantar barang. tssk tskkk.. sedih hati. takpelah. nanti2 la kite tengok. atau maybe aku download je nanti. tapi aku nak tengok wayang! =.="

******************

dan sekarang ni pulak, ade cerita HOOPERZ kat wayang. baru je lagi keluar (xdela baru sgt..dah 1mggu wayang) nak tengok jugak! tapi, again, takde orang yang aku boleh ajak. err lagipun, finals tak habis lagi,,haha. tak sedar diri tol aku ni. haiss~ 


Sinopsis;





Hooperz adalah sebuah filem drama ringan dengan babak-babak komedi yang mengisarkan kehidupan 7 orang pemain bola jaring untuk pasukan kolej mereka yang dikenali sebagai ’Hooperz’.





Pasukan mereka gagal beraksi cemerlang di gelanggang kesan masalah peribadi yang dialami mereka sendiri, hinggakan mereka sukar bekerjasama sebagai satu pasukan. ‘Hooperz’ dianggotai Atylia yang mempunyai kecacatan lengan tetapi merupakan penjaring utama dalam pasukannya. Atylia tinggal bersama ayahnya Profesor Iqbal, seorang angkasawan yang kecewa dan kini menjadi pensyarah fizik di sebuah kolej.





Ketua pasukan ‘Hooperz’, Zulaikha pula sentiasa berusaha untuk menyatukan pemain pasukannya sementara si penjaga gol iaitu Arzwar sering dihantui kelibat anak kecil yang muncul dalam hidupnya. Ahli pasukan yang lain seperti Saidatul, Sue, Nino dan AJ juga mempunyai kisah hidup mereka tersendiri.





Filem ini membawa anda menyelami kesungguhan setiap ahli pasukan ‘Hooperz’ dalam menghadapi dugaan, kadangkala lucu, untuk mengubah nasib pasukan mereka dan juga masa depan mereka sendiri.


Para Pelakon:
Intan Nor saina – Atylia; Melissa Maureen Rizal – Wan Zulaikha; Nur Zazleen Zulkafli – AJ;
 Juliana Evan – Nino; Anita Baharom – Saidatul; Akma AF – Azwar; Dawn Jeremiah – Sue Wei; 
Amy Mastura – Jurulatih; Adibah Noor – Jurulatih



me says; cite ni macam cool jek, sebab tu nak tengok jugak. plus, sebab utama yang lain adalah sebab ade Juliana Evans. dia memang cool! *thumbs up*


********************

sem lepas aku ade cakap kat membe2 aku, aku takkan kuar tengok wayang, kecuali 1 cerita jek.. ECLIPSE. ohh my couch! memang la Allah tu Maha Adil kann? Dia kabulkan doa aku yang satu tu,,huhu. memang, ade je halangan untuk aku pegi tengok wayang. takpelah. yang penting, ape2 pon jadi, even sorang2 pon (ye ke aku ni?), aku nak gak tengok ECLIPSE! ta kire! jangan halang aku! huu..~


30jun..lambat lagi =.="




*************************

oke. itu je review. ehhhm~ siyes sangat mau tengok wayang!

takpela. nanti2 je pegi.

ermmmm~ saye ade gambar menarik untuk share dengan semua.

dan ini,
terISTIMEWA buat incik pepelstorm ;)








tadaaa!!~











auchh! cumel la awex u incik pepel 
^^




oke. till then. 


assalamualaikum. xoxo

No comments: